Crna Gora će graditi žičaru od Kotora do Lovćena

Crna Gora će graditi žičaru od Kotora do Lovćena

Konzorcij Novi Volvox i Leitner planira izgradnju žičare dužine 3918 metara, kapaciteta 1000 putnika na sat i 40 gondola, vremena putovanja 11 minuta. Početna stanica je planirana u Kotoru, a posljednja - na posebnoj lokaciji u Lovćenu.

Novi Volvox i Leitner, s kojima vlada mora potpisati ugovor o koncesiji za izgradnju zicara Kotor-Lovćen poslovnim planom predviđa da će uticaj na državni budžet za 30 godina biti oko 79,6 miliona eura. Euro.

Planirano je da se cijene ulaznica kreću od 10 do 18 eura. Najjeftiniju kartu od 10 evra platiće studenti, za lokalno stanovništvo - 14 evra, a za turiste - 18 evra.

U nacrtu ugovora je navedeno da je koncesija na 30 godina, minimalno ulaganje je 24 miliona, a koncesiona naknada 15 odsto neto dobiti.

“Od planiranih 79,6 miliona evra, 15,2 miliona se odnosi na koncesionu naknadu, porez na dohodak 7,7 miliona, neto efekat PDV-a je projektovan na 33,3 miliona, a 23,4 miliona su porezi i odbici na plate”, rekao je Novi-Volvox za izdanje. Vijesti.

Tender za koncesiju žičare raspisalo je 6. juna prošle godine nekadašnje Ministarstvo turizma i održivog razvoja, a jedini ponuđač bio je konzorcijum koji su činile podgoričke i italijanske kompanije. Prethodna vlada nije uspjela da završi ovaj posao, pa je novo Ministarstvo ekonomskog razvoja (MER) nastavilo pregovore sa jednim ponuđačem, koji su završeni ranije ove sedmice.

Lokacija koncesije za izgradnju žičare Kotor - Lovćen određena je Posebnim teritorijalnim planom Nacionalnog parka Lovćen. Predviđena koncesija za ovaj projekat je 30 godina od dana ispunjenja preduslova predviđenih nacrtom ugovora o koncesiji. Ovaj period obuhvata vremenski period potrebno za izgradnju žičare, koji se procjenjuje na godinu dana, kao i period rada preostalih 29 godina.

U novom Volvoxu su objasnili da rade na tri scenarija koji pokazuju izvodljivost ulaganja u ovaj projekat i odnose se na broj prevezenih putnika.

“Prvi scenario je bazna prognoza, što znači da ćemo u prvoj godini rada žičare prevesti 400 putnika, a u desetoj godini 10 putnika. Drugi scenario pretpostavlja prevoz od 600 putnika u prvoj godini i 325 putnika u 000. godini. Treći scenario, takođe najgori, pretpostavlja 400 putnika u prvoj godini i 000 u 10. godini”, pojašnjavaju iz kompanije.

Budući koncesionar nudio je, kako su rekli, minimalno pet posto godišnjeg prometa plus 15 posto razlike godišnje dobiti. Uz to, jedan posto godišnjeg prometa biće dato za sponzorstva i donacije.

Istekom roka zakupa objekat i svi povezani objekti postaju vlasništvo države.

Uporedite objekte

Uporedi