Autoput Bar – Boljare: Potpisan ugovor na 3,6 miliona evra za projektovanje deonice Andrijevica – Berane – Boljare

Autoput Bar – Boljare: Potpisan ugovor za projektovanje dionice Andrijevica – Berane – Boljare

Crnogorska državna kompanija Monteput potpisala je ugovor za izradu projektne dokumentacije za izgradnju nove dionice Autoput Bar - Boljare, povezivanje Andrijevica, Berane i Boljare. Ovaj projekat predstavlja važnu etapu u razvoju nacionalne saobraćajne mreže i obezbijediće poboljšane veze između centralnih i sjevernih dijelova Crne Gore.

Detalji projekta: šta je do sada poznato

Prema zvaničnom saopštenju Monteput, za izvođača radova na izradi idejnog rješenja izabran je konzorcij kompanija CDS projekat – Preko projekta – Geotin CG.

Dužina parcele: 50 km
Cijena projektantskih radova: 3 EUR (bez PDV-a)
Datum završetka: 14 mjeseci od dana potpisivanja ugovora

Izrada projektne dokumentacije dio je obimne strategije modernizacije putne infrastrukture Crne Gore i nastavka građevinskih radova Autoput Bar - Boljare, ključna ruta koja će povezivati ​​jadransku obalu zemlje sa Srbijom.

Zašto je važna dionica Andrijevica – Berane – Boljare?

Ovo područje je kritični dio rute Bar-Boljare, jer on:

  • Obezbediće brzu i sigurnu saobraćajnu vezu između severnih regiona Crne Gore i granice sa Srbijom.
  • Time će se smanjiti vrijeme putovanja između Podgorice i sjevernih dijelova zemlje.
  • To će doprinijeti ekonomskom razvoju regije, privući investicije i povećati turistički protok.
  • To će smanjiti opterećenje postojećeg autoputa E-65, koji trenutno ostaje glavna trasa između centralnog i sjevernog dijela zemlje.

Autoput Bar – Boljare: trenutno stanje i izgledi

Projekat autoputa Bar – Boljare je od strateškog značaja za saobraćajnu infrastrukturu Crne Gore. Prva faza, dionica Smokovac – Mateševo, zvanično je otvorena u julu 2022. godine i značajno je poboljšala povezanost Podgorice sa sjeverom zemlje.

Vlada Crne Gore planira da završi ceo projekat autoputa, koji je podeljen u nekoliko faza:

  1. Smokovac - Mateševo (završeno 2022, 41 km)
  2. Mateševo ​​- Andrijevice (u fazi projektovanja)
  3. Andrijevice – Berane – Boljare (u fazi izrade projektne dokumentacije)

Potpuna implementacija Autoput Bar - Boljare stvoriće ključni transportni koridor koji će obezbijediti brzu i udobnu komunikaciju između Crne Gore i Srbije, a takođe će unaprijediti logistiku za međunarodni transport.

Kada će početi izgradnja nove lokacije?

Nakon završetka idejnog projekta, koji treba da bude gotov u roku 14 mjeseci, počinje faza izrade glavnog projekta i traženja sredstava.

Trenutno tačni datumi početka izgradnje Dionica Andrijevica – Berane – Boljare nije najavljena, međutim, crnogorske vlasti kažu da će se rad na projektu nastaviti bez odlaganja.

Ministarstvo za kapitalne investicije ranije je saopštilo da se razmatraju različite opcije finansiranja, uključujući državne investicije, kredite međunarodnih banaka i partnerstva sa privatnim investitorima.

Šta ovaj projekat znači za Crnu Goru?

  • Brza veza sa Srbijom: Završetak autoputa Bar-Boljare povezaće crnogorsko primorje sa najvećim transportnim čvorištima u Srbiji.
  • Ekonomski rast: poboljšana infrastruktura će privući nove investicije i daće podsticaj razvoju poslovanja u severnim regionima zemlje.
  • razvoj turizma: Turisti će lakše doći do planinskih krajeva Crne Gore, što će se pozitivno odraziti na turistička industrija.
  • Optimizacija transporta tereta: Nova ruta će omogućiti brža i praktičnija logistička rješenja za preduzeća.

Tako će projekat puta Bar – Boljare, a posebno izgradnja dionice Andrijevica – Berane – Boljare postati važan korak u razvoju saobraćajne infrastrukture Crne Gore, doprinoseći ekonomskom i turističkom rastu zemlje.